Glock. Kullanıcı için ipuçları.
#1
2013 yılında açmış olduğum konuyu tekrar paylaşmak istiyorum.
Glock kullanıcıları için faydalı bilgiler var (2013 yılında güncel modelin Gen4 olduğu, Gen5’in ortalıkta olmadığı unutulmamalı).
 
Resimler tarafımdan sonradan eklendi.
 
 
07-06-2013
Forumdaki bilgi denizinde, bilhassa da Glock marka tabancalar ile ilgili çok güzel bilgiler ve ipuçları var. Ancak, konular ve aradaki önemli bilgiler çok dağınık ve bazıları yıllar öncesinde kalmış konular içinde. Daha önce okuyup geçtiğim konuları tekrardan dikkatlice inceleyip, yeni Glock sahibi olan kullanıcıların her an ulaşabilecekleri, toplu bir bilgilendirme başlığının faydalı olabileceğini düşündüm. Şayet uygun görülürse, yeni yapılacak katkıları veya eskilerden benim gözümden kaçanları da buraya eklersek, TTC-Pedia uygulaması gibi ama sadece Glock'a özel bir başlığımız olur. Böylece her yeni Glock alan kullanıcı önemli teknik bilgilere hızla erişebilir.


Sn lupus:
Tüm Glocker'ları uyarmak istediğim bir ayrıntıyı da sizlerle paylaşmak istiyorum; Sahra sökümü yapılmış Glock larda normalde tetik istirahat pozisyonundadır. Ancak eğer her hangi bir nedenle, örneğin tetik veya tetik kolu etrafını temizlemek için sahra sökümü yapılmış bir Glock un tetik kolunu ileriye atış pozisyonuna iterseniz ve tekrar tetiği istirahat pozisyonuna getirirken, tetiğin ortasındaki emniyet manevelasının daha sert bir şekilde yerinde oturduğunu fark edeceksiniz. Bunun nedeni tetik kolunun iğne kaması ile tam olarak ileriye itilmemiş olması ve tetik yayının baskısı altında olmasıdır. Silah normalde monte iken kurulduğunda, tetik kolu bir miktar daha ileride durur ve emniyet manevelası yatağında daha rahat olarak oturur ve tetik çekilirken rahatlıkla yatağında kayar.
 
[Resim: 53584310398_3d2fce0c50_o.jpg]
 
[Resim: 53584538950_2d07a91cd5_o.jpg]

[Resim: 53584538945_7cf14e3717_o.jpg]

Bu ayrıntının bize tercümesi ise şudur, demonte haldeyken atış pozisyonuna getirilen tetikteki emniyet manevelası yerinde çok sert ve daha sıkı oturduğundan, mükerrer defalar dikkatsizce ve sertçe manüpüle edilirse, manevela kenarları veya bu manevelanın gövdede oturduğu yerin kenarları hasar görebilir ve tetik emniyetinizin güvenilirliğini azaltabilir.

Bu nedenle demonte haldeki gövdedeki, ileride atış pozisyonundaki bir tetik kolunu manüpüle ederken ya bir parmağınızla tetiği biraz daha ileri iterek veya tetik kolunu iğne kilidi açma mahmuzundan ileri iterek tetik emniyet manelevasını rahatlatarak manüpüle edin.


Sn lupus:
Sürgü ve silah zamansız ateşlenme riskinden kurtulur kurtulmaz, sürgü içerisindeki tümsek sonlanmakta, connector üzerindeki gerim kalkmakta, connector ve tetik kolu ideal tetik kurulma pozisyonuna gelmektedir. Bu sayede sürgü geride kilitli kaldığında da connector ekstra bir yük altında kalmamaktadır.
Bu nedenle Glock unuzu söktüğünüzde, connector pozisyonunu kontrol ediniz, bazen sürgüyü sökerken geriye doğru çok fazla manüpüle ettiğinizde, connector tetik kolunun arkasında sıkışık ve baskı altında kalabilmektedir, tetik kolunu hafifçe ileri itmek connector ve tetik kolunu tekrar ideal pozisyonlarına getirecektir.
Tetik kolunu, iğne kilidi açma mahmuzundan tutarak hafifçe ileriye iterseniz, connector ve gövde arasından kurtulur, kendisi de başlı başına yaprak bir yay olan connector de tekrar istirahat haline geri döner.
Bu parçanın ideal esneklik ve gerginlikte olması Glock un çalışma sıhhati açısından hayati öneme haizdir. Bu nedenle de bu parçayı lüzumsuz yük ve gerim altında tutmamakta fayda vardır. Glock larını birinci basamak savunma silahı olarak kullanan arkadaşlara orijinal fabrika parçası dışında connector kullanmalarını da kesinlikle önermem.
 
[Resim: 53584090881_56f4bf54fd.jpg]
 
[Resim: 53584415249_19f3f07ac3.jpg]

(Not: Yukarıdaki connector hususunun devamı)
Sahra sökümünden sonra sürgü grubunu tekrar gövdeye takarken, eğer sürgü kilitleme mandalından küçük bir ''çıt'' sesi gelene kadar sürgü grubunu itip, öylece bırakırsanız gerek yok. Çünkü bu kadar manüpülasyon tetik grubunu etkilemez.

Ancak aynı sökme işlemindeki gibi, sürgü biraz fazlaca geriye alınıp, iğne ve tetik kurulmadan tekrar ileri salınırsa, tetik kolu connector ü tekrar baskı altına alarak sıkıştırabilir. Bu nedenle ya sürgü kibarca yerine oturtulmalı, ya da iğne ve tetik kuruluna kadar tam şarj edilip, müteakiben de tetik düşürülerek tüm sistem istirahat haline getirilmelidir.


Sn lupus:
+ P kıvamındaki MKEK mühimmatı ile Glock icra yayı 3000 atıma kadar kıvamını rahatlıkla koruyabilmektedir, tecrübe ile sabittir. 3000 atımdan sonra yayın kıvamını ara ara kontrol ederek, değişim zamanına karar verebilirsiniz. Ama en güzeli MKEK mühimmatı ile 3000 atımda bir yayı değiştirmektir. 9x19 mm G19, .40 SW G23, .357 SIG G32 de aynı icra yayları kullanıldığı için, G19 için ekstra güçlü bir yay gerektiğini düşünmüyorum.

[Resim: 53584310478_aa820e4fda.jpg]

Temizlenmiş, boşaltılmış ve güvenliği alınmış Glock u yukarıya doğru çevirerek sürgüyü yavaşça geriye doğru çekin, tetik parmağınızı da tetiğe dayayarak, sürgüyü yavaşça ileriye bırakın. Tetik kolunun iğne kurma kamasını yakaladığını hissettikten sonra, sürgüyü yavaşça, hiç serbest bırakmadan ileriye doğru ilerletin. Namlu kilitlerinin teması hissedildikten sonra sürgüyü serbest bırakın. Eğer sürgü kendiliğinden tamamen ileriye gidip, namlu kilitlerini kilitliyorsa, yayınız hala yeterli sertlikte demektir.

Bir diğer metod da, özellikle sıkı kılıflara girerken sürgünün gövdeden geride kalmadığını kontrol etmektir, sürgü geride kalmaya başladı ise, yayın değişme zamanı gelmiştir. Son olarak da, kurulu bir Glock un tetiğini çekerken, iğne yayının icra yayını zorlayarak, sürgünün tetikle birlikte geriye doğru hareket eğiliminde olduğunu görürseniz, icra yayınızın değişme zamanı gelmiş demektir.


Sn lupus:
Gördüğünüz gibi Glock iğnesinde, sadece iğneyi ileri iten bir yay vardır.
Yani etkin tek güç, vurucu baskıyı yapan parçanın gerisindeki yay kuvvetidir. İğneyi istirahat halindeki pozisyonuna geri itecek, iğne darbesinin, patlatıcı vuruşdan sonra dengelenmesini ve tamponlanmasını sağlayacak, ikinci bir yay yoktur.


[Resim: 53584415209_0c73b5f55b.jpg]

Diğer bir hatada, Glock ların otomatik iğne kilitlerinin silahın tırnağı ile beraber iç içe çalışması, aynı zamanda ikinci bir yardımcı yay olmaması nedeni ile, iğnenin ancak kızak geriye manüpüle edilerek istirahat haline geri döndürülebilmesidir.

Glock u olan arkadaşlar bunu test edebilirler.
Kuru tetik düşürdükten sonra, tırnak tarafından kızağa bakarak silahın kızağını manüpüle etsinler. Bu esnada tırnakta '' tık '' diye bir ses ve küçük bir hareket görecekler, işte bu esnada otomatik iğne kilidi istirahat halindeki pozisyonuna geri dönüp, iğnenin de vurucu kısmı, kızaktaki temas yüzeyinden ayrılmaktadır.

Saydığımız tüm bu faktörler ve iğne ucunun geometrisi, Glock iğnesinin kızaktaki çıkış deliğine daha sert, daha geniş bir alanda, daha uzun süre temas etmesine neden olmaktadır.

Gaston Glock'u zamanında dizaynda iyileştirmelere ikna edemeyen Wilhelm Bubbits, Steyr da M9u dizayn ederken, otomatik iğne kilidini iptal ederek (Steyr i olan arkadaşlar dikkatle baktıklarında silahlarında otomatik iğne kilidi olmadığını göreceklerdir), bu sorunun bir kısmını gidermiştir.

Walther'e giden Horst Wesp ise, AS tetik sistemini geliştirirken, P99 iğnesinin önüne ayrı bir yay eklemiştir. P99' u olan arkadaşlar silahlarının iğnesini sökerlerse, ana güç yayı dışında, gerimi daha düşük olan, daha ince ve az sarmallı bir yay göreceklerdir.

Yani anlayacağınız Glock dan bile temizlenmesi gereken bazı ince kusurlar vardır. Tabii halihazırda bu kusurların neden olduğu problemler göze görünmeyecek düzeyde olduğundan, Gaston Abimiz buna ARGE parası harcamayı düşünmemektedir.

Tabii bunlar benim kişisel tesbit ve görüşüm olup, herhengi bir resmi yada yurt dışı kaynaktan teyid edilebilecek bilgiler değildir. Bu nedenle değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.


Sn lupus:
Arkadaşlar, Glock larında zayıf iğne vuruşu sonucu fişek kapsülü ateşleyememe ve bunun sonucunda da fişek patlatma sorunu yaşayanların ilk kontrol etmeleri gereken yerlerden birisi, otomatik iğne kilitleme parçasıdır. Yurt dışında bu parçada ve bunun iğne ile temas ettiği alanlarda meydana gelen bozulmaların, iğnenin yeterli güçle kapsüle temas etmesini engelleyebildiği konusunda, az da olsa geri bildirimler mevcuttur.

[Resim: 53584415194_1b230c3434_n.jpg]

Sn lupus:
Kabza açısı ve düşük atış aksı, fişek besleme rampasının özelliklerinden dolayı Glock modellri atış esnasında kavrama zaafiyeti nedeni ile meydana gelen mekanik tutukluk problemlerine daha yatkın silahlardır. Sürgü elle manüpüle edilirken, özellikle de kibar kibar manüpüle edilirken, aslında bir çeşit kavrama zaafiyetine neden olunmaktadır. Glock sürgüsünün bir fişeği şarjöründen sıhhatli bir şekilde sıyırıp, besleyebilmesi için, icra yayının gerektiği gibi desteklenip, gerektiği gibi sıkıştırılarak, yüklenen enerji ile kendi halinde çalışmasına fırsat olmalıdır.

[Resim: 53584415189_4f7f4c3c02.jpg]

Sn lupus:
Glock tetik yayı gerçekten de bilinen klasik tetik yaylarının aksine tetiği ileri atış pozisyonuna taşımaz. Temel görevi sürgü ileri giderken, tetik kolu üzerindeki kurma tablasını (sear), iğne üzerindeki aşağıya uzanan kurma kamasını yakalayabilecek şekilde yukarıya çekmektir. Bu esnada, sürgü geri hareketi esnasında pozisyonu değişen ve kendisini aşağıya doğru yönlendirme eğiliminde olan connector yatağı ile de ilişkisi kalmayan tetik kolu, tetik yayı tarafından rahatlıkla yukarıya çekilir ve kurma tablası iğneyi yakalar. Yani özetlemek gerekirse Glock tetik yayı daha çok mekanik irtibatı kesilmek için aşağıya itilen tetik kolunu yerine getiren yaylar gibi çalışır. İğne yakalandıktan sonra tetik, iğne yayının ileri itmesi ile atış konumuna doğru ileri itilir, bu esnada tetik kolunun arka kenarı connector ün üzerinden kayar ve tekrar connector içerisindeki yatağa geri yerleşir, bu esnada kendisi de bir yay olan connector den gelen '' çıt '' sesi, tetiğin artık atışa hazır pozisyonda olduğunu gösterir.
 
[Resim: 53584415239_e9f5836f04.jpg]
 
[Resim: 53583226412_7b11738616.jpg]
 
[Resim: 53584310513_e27e96bcce.jpg]
 
Glock connector ü üzerinde yer alan ve tetik kolunu arka ucunu aşağıya yönlendiren yatağın açısı değiştirilerek, tetik çekme ağırlığı değiştirilebilmektedir. Bu tadilat sonucunda connector ün üst kenar ucu biraz daha ileriye yerleşmekte, tetik kurulurken yukarıda değindiğim gibi bu kenarın üzerinden kayarken, connector yatağına girişi bir miktar gecikmekte, bu nedenle de tetik kurulma zaman ve mesafesi (trigger reset) ehemniyetsiz bir miktar da olsa uzamaktadır.


Sn lupus:
Bu tür yayların (Not: Tetik yayı, slide stop yayı vb.) kırım nedenlerinden birisi maruz kaldıkları yük ve zor şartlardır. Bir diğeri de, özellikle de sürgü yakalama manevelası yayında, yoğun atışla üzerlerinde biriken kurumun belirli periyodlarla temizlenmemesidir. Glock yayları bu konuda en iyi performans gösteren yaylar arasında olsa da, özellikle ısıya maruz kalan alanlarda çalışan bu tür yayların rahat ısınıp soğuyabilmesi için hiç değilse arada sırada üzerlerindeki kurum ve tortunun temizlenmesi gerekir. Bunların haricinde yanlış montaj ve kullanım da kırıma neden olabilmektedir.


[Resim: 53584538970_0fa4573a92.jpg]

Glock tetik yayı genelde alt kıvrım halkasından kırıma uğramaktadır. Bunun nedeni tetik kolundaki deliğe yerleşme şekli ve tetik kolundaki deliğin kenarının genellikle yayın aynı noktasına tek bir yerden baskı yapması ve bütün yükün bu noktaya binmesidir. Tetik yayı çok yüksek atım adedlerine ve oldukça hor kullanıma mukavemet gösteregelse de, Glock Gen4 tetik kollarında bu yayın yerleştiği alanda ek bir kavis yaparak yayın alt kıvrım boğumuna binen yükü, tek bir noktadan tüm kıvrımın üzerine dağıtmıştır. Bu şekilde sıklıkla bu alanda görülen tetik yayı kırımları çok çok daha yüksek atım adedlerinde bile görülmemeye başlamıştır.


Sn İlksurfer:
Atislar konusunda Sn. Lupus'un tetik ezme ve glock atislari konusundaki yazilarini bir kez daha okuyup uygulamaya calismanizi tavsiye ederim. Glock tetigi cok degisikdir. On boslugu aldiktan sonra tetige agirligi yavas yavas verceksiniz ve surpriz patlama bekleyeceksiniz. Tetige birden asilirsaniz otomatik olarak insanin eli tepmeye karsiligi once veriyor ve atislar saga sola gidiyor. Acele etmeden yavas yavas tetigi cekin. Patladiktan sonra nisangahlari hedefde tutun (follow thru). Tetigi dip pozisyonunda tutun. Birakmayin. Ondan sonra yavas yavas tetigi birakin ve tetik klick yapar yapmaz durun ve yeniden ters istikamette tetige agirlik vermeye baslayin. Tetigi sonuna kadar salmayin. Butun bu islemler sirasinda nisangahlari hedefde tutun. Isin iyi yani bu bahsettigim yontemi evde kuru tetik calismasi yaparak deneyebilirsiniz. Zamanla bu hareketi hizli yaparak atislarinizi hizlandirirsaniz hedefde kalma sansiniz da artar...


Sn İlksurfer:
Tavsiyem nisangahlari gece gorulebilir bir model ile degistirmeniz, nightsite, ve guzel bir kilif. Kilif daha oncelikli oldugu icin once onu tavsiye edeyim. Comp-tac.com sitesinden online siparis edebilirsiniz. Kydex infidel modeli.
Çok ince ve silahin bir parcasi gibi insa ediliyor. Ayrica cok hizli bir kilif. Bir de klipsinden dolayi bir yerde cikarmak zorunda oldugunuzda kilif ile birlikte cok kolay takip cikarabiliyorsunuz. Tetik kismi kapali oldugu icin cok da emniyetli.

Bir de uygun bir weapon light, glock, surefire, insight technologies herhangi biri olabilir.

Nitesight olarak da TruGlo tavsiye ederim.


Sn musketeer:
Yaglama konusuna gelince tam olarak 6 damla yag kullanilmalidir. Ne fazlasi ne eksigi. Uretici firma tarafindan tavsiye edileni budur. Oncelikle slide i elimize aliriz ve uc kismi asagi gosterecek sekilde tutariz. Ust kapagi yaglama ve temizleme islemleri bu sekilde yapilmalidir zira atesleme deligine toz veya temizleme sivisi/yag kacmasini istemeyiz. Kapagi iki bolum olarak dusunun. Atesleme mekanizmasinin oldugu bolum ve namlunun oldugu bolum. Atesleme mekanizmasi olabildigine kuru olmalidir. Temizligimiz bittiginde buraya sicramis yag ya da farkli sivilar varsa bunlar mutlaka temizlenmelidir.

Yaglama islemi ise su sekilde yapilir. Tum glock larin yaglama prensibi 3+2+1 seklindedir. Kapak ucu asagi gosterecek sekilde bir duz yuzeye konur. Sol ve sag taraflarda ince yollar vardir, bu yollara govdenin ustundeki raylar denk gelir ve kapak ileri geri oynar. Burasi silahin en hareketli bolumlerindendir. Kapak bu sekildeyken (ucu asagi dogru) sag ve sol kanalciklara birer damla yag damlatilarak en asagi kadar inmeleri saglanir. Eger damla en asagi kadar inmezse ona yardimci olabilir, ince uclu bir cisimle asagi dogru itebiliriz. Bu sekilde iki kanalcik da iyice yaglanmis olur.

Daha sonra kapagin ic bolumunde namlunun oturdugu bolumun ortasina bir damla yag damlatilir. Bunu parmak ucumuzla o bolgeye iyice dagitiriz. Kapak'in yaglanmasi bu kadardir. Bu formulumuzdeki 3 dur. Simdi kapagi bir kenara koyalim. Namluya gecelim.

Bir damla namlunun dis silindirine damlatilir. Bu damla yine parmak ucuyla iyice dagitilir. Bir damla da namlunun yayin denk geldigi cikintilarinin arasina damlatilir. Bu yag fazla gelebilir, bunu iyice yaydiktan sonra artani namlunun mermi yataginin dis cevresine kalinti birakmadan yayabiliriz. Aslinda namlunun yaglanmasi bu kadardir. Bu da formuldeki 2 ye tekabul eder ama istenirse namlunun ici de (abartmadan) yaglanabilir. O da su sekilde yapilir:

Bir damla yag temiz patch beze damlatilir ve bu bez harbi vasitasiyla namlunun icinden gecirilir. Eger namlunun icinde yag fazlasi olusursa yine harbiye temiz patch bez takarak bunun fazlasini alabiliriz. Namlunun yaglamasi da biter. Namlumuzu da dik bir sekilde bir yere koyalim.


 
[Resim: 53584310488_263894b33d.jpg]

Son olarak govdemizi yaglayacagiz. Bu da formuldeki 1'dir. Kapaktaki kanalciklari boydan boya yagladigimiz icin bu bolgedeki raylari yaglamaya gerek yoktur. Her zaman icin asiri yaglamadan kacinmaliyiz. Sadece bir damla tetik mekanizmasinnda silahn arkasini kendimize dogru tuttugumuzda en sagda kalan hareketli iki parcanin biribirine temas ettigi yuzeye bir damla damlatacagiz. Govdenin yaglanmasi da bu kadardir.



Sn musketeer
Glock'ta bilindigi uzere govdenin ustundeki pinler belli bir siraya ve belli bir yonde takilmalidir. Tum pinler soldan saga dogru sokulmeli, sagdan sola dogru da yerine takilmalidir. Sira da su sekilde olmalidir:
1) Yukaridaki raylarin ustundeki metal parcayi tutan kucuk metal pin.
2) Kabzedeki tetik grubunu tutan kucuk plastik pin.
3) Slide stop'un icinden gecen buyuk metal pin.
Buyuk metal pin takilirken yerine girmezse, zorlamadan slide stop u ileri geri oynatarak yerine oturtulmalidir.


[Resim: 53584310463_ef0e9a6f29.jpg]Three pin by Kudret Bayram, on Flickr
[+] 4 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#2
Sn Konuk:
Bütün makina konstrüksiyonlarında ne kadar az parça varsa o kadar az sorun var demektir. Glock, bu vakıayı biraz abartarak tetik kolu yayını da çekmeye çalışır bir yapıda tasarlamış ve tatbik etmiştir ancak, zaman içinde ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkan yay kırılmalarında, tabanca tetik sisteminin basit yapısı biraz el melekesiyle bu arızanın da üstesinden gelmeye yetmektedir. Nitekim, tetik üzerindeki basıncı hiç bırakmadan sürgünün hareketini bitirmesine izin verildiği takdirde kırık tetik yayı, Glock'larda bir mahzur değildir. Bilindiği gibi çekmeye çalışan yaylar ait oldukları parçalara, yayın ilk ve son spirlerinden monte edilirler ve sürekli çekme fiili neticesi bu monte yerlerinden kırılıp çıkmaları kaçınılmazdır. Hafif silah tasarımında çekmeye çalışan yay, vide kullanımı kadar tasarımcının ayıbını gösterir.
 
[Resim: 53584538955_5cdd9a4f60_w.jpg]


Sn lastmohikan (alıntı: strongarm - Trmilitary):
Glock ters bir tabancadır...Zira,

Ortaya çıkışına kadar bilinen, yüksek imalat sayılı el silahlarının aksine, tetiği, devamlı çekmeğe çalışır. Başka bir ifadeyle, Glock, her zaman tetiği düşürmeye teşne bir silahtır, gücü yetse, kendi kendine dahi ateş edebilir. Ancak, Herr Glock, bunun, yalnızca kullanıcının iradesiyle gerçekleşmesi için her tedbiri almıştır. Yapımından bu yana geçen
neredeyse otuz yıl, bunda hayli başarılı olduğunun kanıtıdır.

Glock'un çalışabilmesi için, ateşleme iğnesi yayının(Anayay), tetik yayından daha güçlü olması lazımdır. Zira, sükunet halinde tamamen en geride, çekilmiş durumdaki tetik ve ona bağlı tetik kolu ve onun üzerindeki integral ateşleme iğnesini kurulu tutan takılma dişi(Sear), kendini devamlı bu durumda kalmağa zorlayan tetik yayının, ancak kendinden
daha güçlü ateşleme iğnesi yayının icbarına mağlup olarak ileri hareketiyle yarım kurulu hale ulaşabilir. Başka tabancaların aksine, kuvvetlendirilen tetik yayı, tetik çekme gücünü, artırmaz, aksine hafifletir, hatta sıfıra dahi müncer edebilir. Bu özelliğiyle Glock tetik ağırlıkları bilinen metodlardan çok farklı uygulamalarla ayarlanabilir. Silahın
ateşleme iğnesi kurulu durumu göstergesi, tetiğinin en ileri durumudur ve çok uzaktan dahi farkedilebilen ayrıcalıklı bir özelliktir. Tetiğin en geri durumu da ateşleme iğnesinin kurulu olmadığını gösterir.

Bir tabanca, düşme, elde tutulurken üzerine bir darbe alma, taşıma halindeyken çarpma, ve sair nedenlerle, kazara ateşleme vererek sahibi veya başkalarına zarar verebilir. Bu tür darbe vakıalarında, en etkin unsur, tabancayı kurulu durumda tutan takılma dişi(Sear)'ın ağırlığıdır. Bu aksam ne kadar ağır olursa, aldığı darbe sonunda ataletiyle vereceği hareket o kadar güçlü ve büyük olacaktır. Enerjisi, takılma dişi(Sear)nden darbe elemanını kurtaracak kadar yüksek olan hallerde, hernekadar, tetik de bu etkenden nasibini almamış ve ateşleme elemanını kapsüle ulaşamadan tutacak otomatik emniyetler devreye girmiş olsa bile, silah, kurulu durumunu kaybettiği için, sahibine, gerektiğinde bir cana malolacak yeniden kurma zamanını yitirtmiş olacaktır. Elde tutma dışında etkili olan kavrama(Kabza) emniyetlerinin de bu durumda müsbet bir koruması olamıyacaktır.

Glock takılma dişi(Sear), tetik kolu üzerinde integral bir parçadır ve tetik kolu, bir pimle tetiğe bağlı durumdadır. Bu kombinasyonun ağırlığı, neredeyse, bilinen tüm tabancaların, müstakil bir ünite olan küçük kütleli takılma dişlerinin hepsinden daha fazladır. Dolayısıyla, Glock'lar, darbe etkisine, tüm tabancalardan daha hassastırlar. Böyleyken, bu
silahın, namlu dolu durumda, tetiğe doğrudan vaki müdahaleler dışında, hiç kazara ateşleme vermemesini sağlayacak düzen, gerçekten takdire şayan olsa gerektir. Herr Glock, bunun için şu yolu izlemiştir;

- Öncelikle, tabancada, darbe etkisini en aza indirmek için, mümkün olan her parçayı uygun kalite plastikten imal ederek silahın ağırlığını düşürmüştür. Tetik ünitesini teşkil eden aksam içinde, çelik olanlar sadece tetik kolu ve tetik yayıdır. Kalan, tetik, tetik emniyeti ve yayı, plastikten yapılmıştır.

- Takılma dişi, integral olarak tetik kolu üzerine alınmış, bu şekilde, bir darbe vukuunda, kendi başına ataletiyle hareket edecek aksam adedi en aza indirilmiştir.

- Ateşleme iğnesi, silah kurulu iken, serbest kalsa dahi, gücü ateşleme vermeğe kafi gelmeyecek, yarı kurulu halde tutulmuştur. Tam kurulu hale gelmesi için, yeteri uzunlukta geri doğru bir tetik hareketi gerekmektedir.

- Yarım kurulu haldeki ateşleme iğnesi, bu durumdan, tam kuruluya çok az bir mesafe kalana kadar, serbest kalma yönü, aşağı doğru hareketine izin vermeyecek şekilde her iki yandan, kılavuz kanatlar ve ortadan kendi gövdesiyle plastik bir hareket yönlendirici medyanın(Safety Ramp) üzerinde konumlandırılmıştır. Bu mania, serbest bırakma
işlemine izin vermek için, tam kurulu halde, eğimini değiştirerek gerekli açıklığı sağlamaktadır ve ejektör ve disconnectör parçalarının da üzerine monte edildiği plastik housing'in üstünde yer almaktadır.

- Tetik üzerine, yalnızca istenerek verilecek bir çekme dışında, darbeler, sürtünmelerle hareketine imkan vermeyen bir otomatik emniyet konulmuştur.

- Yarım kurulu ve emniyet rampası üzerinde güvenlikte olan takılma dişinin, bu haldeyken serbest kalmasına cevaz verebilecek tek oluşum, sürgü ve gövdenin birbirinden herhangibir şekilde ayrılmasına karşı, ateşleme iğnesi yolu üzerinde, sadece tetiğin son kademe hareketiyle yerini terkeden bir otomatik emniyet konulmuştur.

Ateşlemeyi gerçekleyecek üç eleman, tetik, takılma dişi ve ateşleme iğnesinin, söylenen şekilde otomatik güvenliklerle techizi neticesi, Glock'lar, gerçekten, sadece istenerek tetiği çekme dışında ateşleme vermeyen tabancalar haline gelmişlerdir. Silah, namluda mermiyle, rahatlıkla taşınabilmektedir.
 
[Resim: 53584415264_91014ff74b.jpg]

Ancak, tetiğin devamlı çekili halini muhafaza trendi, tabancanın tetik ağırlığını çok hafifletmektedir. Normal bir Glock tetik ağırlığı, yaklaşık 2.3 Kg. civarıdır. Bu, çoğu kullanım için yeterli ise de, özellikle görev silahlarını toplu tabancadan Glock'a çeviren A.B.D. polisinin, alışık olduğu çok daha ağır çift hareketli tetik ağırlığının altındadır. New York Polis Teşkilatı'nın talebiyle, Herr Glock yeni bir tetik yayı geliştirmiştir. Bu yayın yapımındaki hareket noktaları şöyledir;

- Glock tetiği, iyi çalışabilmesi için, tetik kolunun yukarı durumunun muhafazası şarttır. Geride kalma hali, yalnızca sahra sökümü sırasında, ateşleme iğnesi önünün takılma dişi maniasından kurtulabilmesi için gereklidir ve bu, söküm sırasında, tetiği çekili tutarak sağlanabilir.

- Glock tetik çekme ağırlığı, ateşleme iğne yayı, tetik yayı dengesi kadar, tetik kolunu, serbest bırakma istikameti, aşağı doğru yönlendiren, disconnectör üst arkasındakı eğimli kılavuzla tetik kolunun sürtünmesine de bağlıdır ve tetik kolu bu kılavuza ne kadar güçlü olarak temas ederse tetik çekme ağırlığı o kadar artacaktır.

Bu düşünceden hareketle yapılan N.Y.Tetik Yayı, standart çekmeye çalışan spiral yayın yerine konan ve tetik kolunu sadece yukarı doğru iten, ejektör ve disconnectörün de monte edildiği plastik housing'e yukarıdan itilerek takılan üzeri plastik kaplı basit bir (V) yay olmuştur. Sağlanan tetik çekim ağırlığı, yaklaşık, 3.7 Kg. civarıdır.


[Resim: 53584538975_d818891e9e.jpg]

New York Polisinin daha yüksek ağırlıklı tetik yayları talebiyle. zaman içinde, gene plastik kollar içinde, ancak spiral yay takviyesiyle eski ağırlıkta yeşil ve daha ağır turuncu ünitelerle bu yay kombinasyonu limiti 5.5 Kg. civarına kadar çıkartılmıştır.


[Resim: 53583226297_3376bc2dcb.jpg]
 
Silahlarını atış aktivitelerinde kullanan kişilerin daha değişik tetik çekişi arayışlarına Glock Mühendisleri, zaman içinde disconnectör kılavuzunun eğimli yüzü açısını daha dikleştirerek veya normalden hafif tetik çekişi arayışları için daha yatıklaştırarak cevap vermişlerdir. Halihazır biri nötr, diğerleri artı ve eksi işaretli üç tür disconnectörün tamamı da standart ve bir üstü tetik yaylarıyla kullanılabilmekte muhtelif çekiş ağırlıkları verebilmektedir.


TARAFIMDAN YAZIYA EKLENENLER BAŞLANGICI:
[Resim: 53583226432_e7f0b3afd3.jpg]
 
- = 4.5 lb (eski değeri: 3.5 lb)
. = 5.0 lb
işaretsiz (orijinal) = 5.5 lb
+ = 8.0 lb
BİTİŞ.

Akıl almaz zorluk testlerinden bugüne kadar alnının akıyla çıkabilen Glock'ların yumuşak karnı, gene tetik devresidir. Bu tabancalar, silahını kurcalamayı. çokca söküp takmayı seven kimseler için değildirler. Özellikle, orijinal parçaların temini
işinin zor olduğu yerlerde, bu tür kullanıcıların işi hayli zordur. Nitekim;

Disconnectör tabir edilen ve tetik koluna ateşleme sırasında yön veren parça, plastik bir housing üzerinde çok sıkı toleranslarle monte durumundadır. Fazladan bu housing, tabancanın plastik gövdesine, gene hayli sıkı,ve öyle olması gereken bir pimle tesbit edilmiştir. Gerek disconnectörün ve gerekse tesbit edildiği housing'in çokca sökülüp takılması bu parçaların yerlerinde çok hafif oynamasına sebep olabilmekte ve bunun faturası, tetik çekildiğinde ateşlenmeyen veya vaktinden önce ateşlenen bir tabancaya çıkmaktadır.

Öte taraftan, tetiğin kurulu olmadığı durumda, elle kurcalanmasıyla öne alınmasına mani olacak bir mekanik engel bulunmamaktadır. Bu şekilde namlu boş ve tetik ileri vaziyetteki tabanca sürgüsü geri çekildiğinde, silahın ana güvenlik unsuru, plastik emniyet rampası çelik tetik kolu tarafından zorlanarak, takılma dişi hemen altında güvenliği büyük ölçüde azaltan kalıcı bir kertik oluşmakta, bu, atış sırasında otomatik çalışmaya, daha da vahimi, eldeki silaha vaki bir darbeyle ateşlemeye sebep olabilmektedir. Elle tetiği ileri alma uygulamasının, garanti kapsamına aykırı olduğu kullanım kitabında belirtilmekteyse de, özellikle tabancanın ülkemize ilk geldiği yıllarda verilen İngilizce el kitabını okuyamıyan ortalama kullanıcılar bu şekil arızalara çoklukla sebep olmuşlardır. Mamafih, okumaya çok yatkın bir ulus olmadığımız cihetle, aynı durum bugün de varittir. İfade edilen yanlış kullanımdan etkilenen bir diğer parça da ateşleme iğnesinin yağlama gerektirmeden ve bundan kaçınılarak çalışmasını sağlayan ateşleme iğnesi kanalı teflon
benzeri kaplamasıdır. Bu parçanın zedelenerek yırtılması, ateşlemeyi imkansız hale getirebilmektedir.



[Resim: 53584310433_15ff6e7553.jpg]
 
[Resim: 53584539100_43c6c155f0.jpg]

Glock tabancalar, çok yağ sevmeyen silahlardır. Ancak, özellikle disconnectör üzerindeki yön verme kılavuzu ile ona temas eden tetik kolunun arka rampası, çok hafif yağlanmalıdır. Bir güderi parça üzerine sürülü molibden sülfürlü gresle bu mahallerin bastırılarak oğulmasıyla dahi istenen kaydırıcılık sağlanabilir."
 
Sn lupus:
Glock tabancalarında tetik düşürmeyi müteakiben, tetik geride dururken, silahı salladığınızda bir tıkırtı sesi gelir. Tetik geride iken, tetik kolu üzerindeki iğne blok emniyetini açan kol, iğne emniyet parçasına baskı yaparak, iğneyi serbest bırakır ve silah sallandığında serbest kalan bu iğne ses yapar. Tetik düşürülmüş ve geride iken silahı salladığınızda gelen tıkırtı sesi bir kırım veya arıza belirtisi olmayıp, tamamen normaldir.
 
Sn lupus:
Glock sürgülerinin yeni nesil boyasını, ara ara silah koruma yağı emdirilmiş yağlı bir bezle silerek yağa doyurduğunuzda, zaman içerisinde küçük çiziklere karşı yüzey direnci biraz daha artmaktadır.
 
Sn lupus:
Glock tabancanızı, tetik düşürüp, sahra sökümü yaptığınızda, namluyu sürgüden ayırdığınızda, iğne ucunun kovan dip tablasındaki iğne deliğinden çıkmış bir şekilde dışarıda durduğunu göreceksiniz. Bu durum bir arıza veya kırım göstergesi olmayıp, tamamen normaldir. Bu şekilde sürgüdeki kovan dip tablasından ucu çıkmış bir şekilde dışarıda duran iğneyi, arkasındaki kurma kamasından geri iterek yatağına geri çekebilirsiniz. Bu esnada iğne emniyetinden bir '' tık '' sesi gelecekir, bu ses de normaldir.

blacksea:
Tabancayı tekrardan monte ederken (bilahare de silahı kuracak olduğumuzdan), montaj aşamasında, yukarıda bahsettiğiniz iğnenin pozisyonu hakkında bir tavsiye var mıdır? Şöyle ki, tetik kolu iğnedeki kurma kamasını yakaladığında anda iğne;
- Tetik düştüğündeki yani ucu tabladan çıkmış şekilde mi olmalıdır,
- Yatağa geri çekilmiş ('tık' sesi duyulmuş) olarak sürgünün monte edilmesinde (sonrasında da manipüle edilmesinde) bir mahsur var mıdır?
 
lupus:
Namlu ve sürgü takımını, iğne ucu içeride iken de, dışarıda iken de gövdeye monte edebilirsiniz...


blacksea:
Gen 4 Glock ların irca yayı & mili Eylül 2011'de modifikasyon görmüş (G 26 hariç, zira G 26 Gen3 ile Gen4 aynı yay sistemini kullanmakta imiş).

G19 Gen4 te önceleri 0-4 ve 0-4-1 kullanılmış.
Aşağıda eski tip 0-4 ile güncel versiyon olan 0-4-3:
[Resim: 53584415184_f02c0d4ea5.jpg]I


Sn lupus:
Arkadaşlar, Glock iğnesini monte ederken dikkat edilmesi gereken bir husus da, iğne yayının yönünün doğru olmasıdır. Glock iğne yayının iki ucu birbirinden farklıdır. Yayın bir ucundaki son boğum tek sıra sarmal iken, diğer ucundaki son boğum bitişik iki sarmal şeklindedir. İkili sarmal boğum, ön kısımdaki polimer iğne yayı sabitleme kelepçelerine yerleşmelidir, bu şekilde bu kelepçelere yay daha net ve düzgün basmaktadır. Tek sarmal boğum ise arkada, iğne taşıyıcı polimer kanalın üzerine yerleşmelidir.
 
Ön yay boğumları kelepçelere oturtulduğunda dikkat edilmesi gereken bir başka ayrıntı da, yayın kelepçelerin birleşim yerleri arasında boşluk bırakmayacak şekilde yerleştirilmesidir. Bunun için de yay bitim noktasının mümkün olduğu kadar kelepçe kenarlarından uzağa oturrulmasıdır. Mümkünse yayın bu ucu kelepçelerin ortasına gelecek şekilde yerleştirilmelidir.
 
Glock iğne yayı ve yay kelepçelerinin montajı da bazen çok zorlayıcı olabilmektedir. İğnenin taşıyıcı kanalda, kelepçeleri takacak mesafeyi koruyarak sabit tutulması için iğne kamasının bir yere dayanması gerekmektedir veya bir parmağınızla bu kamaya baskı yapmanız gerekmektedir. Ben bu işi yaparken Glock ' un fabrika çıkışında standard olarak sunduğu montaj setini kullanmayı tercih ediyorum...Big Grin İğne kamasını, tırnak yayı destek pimi yatağının içerisine yerleştirerek, iğne taşıyıcı polimer kanalı, iğne yatağına yerleştirdiğinizde, yayı manüpüle etmek inanılmaz derecede kolay oluyor ve bu setin en güzel yanı, her zaman yanınızda olması.
 
lupus:
Küçük bir hatırlatma;
Yeni Glock iğne yaylarının her iki tarafı da aynı şekilde, simetrik kıvrılarak, tek sarmal olarak kapatılmıştır.
Yeni Glock yaylarında ön / arka ayrımı kalkmış durumdadır.
Ancak eski tip iğne yayı olan Glock kullanıcıları montajda, her ne kadar yayın ters takılması durumunda da herhangi bir sorun çıkmıyorsa da, ikili sarmal olan ucun öne gelmesine dikkat etmelidir.


blacksea
Glock namlusunda bulunan ve namlunun test atışının tarihini gösteren ve 3 harften oluşan grup:

İlk harf, ilgili ayı göstermekte:
E: Ocak
L: Şubat
N: Mart
B: Nisan
S: Mayıs
Z: Haziran
G: Temmuz
P: Ağustos
I: Eylül
C: Ekim
V: Kasım
A: Aralık

Son iki harf, ilgili yıl:
O: 0
W: 1
K: 2
R: 3
F: 4
M: 5
H: 6
Y: 7
T: 8
D: 9

Şu anda (Haziran 2013) satışta olan G19 larda NWR yazmakta; Mart 2013.
 
 
 
Sn alpago
Glocklarda tetik hatasını yaptıran faktörler;

1. İğnenin tetik kolundan kurtulacağı anda hissedilen sert temas,
2. Yarı kurulu iğneyi tam kurulu hale getiren ön tetik yolu,
3. Tetiğe uygunsuz parmak temasıdır.

Bunlardan en önemlisi ve en bariz hataları yaptıran faktör, iğne kurtulmadan hemen önce hissedilen, connector açısı ve parça temas yüzeylerinin açı ve temizliğinin etkili olduğu sertlik ve bu sertliği aşmak için uygulanan kuvvettir. Bir de tetik parmağı uzunluğunuz Glock için uygun değil ve parmağınızın ucu, ortasından hem sağa, hem de sola açılı olan Glock tetiğine tam ortadan, simetrik ve tam geriye doğru, dümdüz bir kuvvet uygulayamıyorsa, ne kadar dikkat ederseniz edin, parmağınız kısa ise atışlarınız sola, uzun ise sağa kaçacaktır...

Yukarıdaki metod, Glock ön tetik yolunun elastik, süngerimsi ve giderek ağırlaşan hissine alışmak için çok faydalıdır, ancak en bariz hatayı yaptıran son aşamayı melekeleştirmek için hiç bir faydası olmayacaktır.


 
Sn lupus
Değerli Arkadaşlar,

Şu aralar sık sık Glock tetik modifikasyonları ile soru ve talepler geliyor. Her ne kadar, eğitim ve atış imkanlarının kısıtlı olduğu ülkemizde, bu tür talepleri nisbeten makul olarak karşılasak da, Glock mekanik aksamının, ama özellikle de tetiğinin, modifiye edilmesini kesinlikle önermediğimizi belirtmek, hizmet tipi Glocklar olan G 19, G 26 gibi Glocklara, fabrikanın G 34 gibi müsabaka tipi silahlarda kullandığı orijinal fabrika parçası olan 4.5 LB / 2.0 KG' lık '' Minus Connector '' ün takılmasının bile, hizmet tipi Glockların tamamını mekanik güvenilirlik ve güvenlik açısından garanti kapsamı dışına çıkardığı konusunda tüm Glock kullanıcılarını uyarmak isterim.



 
Sn lupus
Glock sahipleri ve kullanıcılarını, kesinlikle yan sanayi parçalarla silahlarını tam otomatik hale getirmemeleri konusunda uyarmak isteriz. Fabrikanın orijinal tam otomatik modeli olan G 18' in üzerindeki selektör, tetik kolu zamanlamasını değiştirerek silahı tam otomatik yapmaktadır. Piyasadaki yan sanayi ürünler de benzer bir mantıkla silahın mekanik özelliklerini değiştirmektedir. Ancak, orijinal G 18' deki selektörün ve yan sanayi ürünlerin tetik kolu zamanlamasına müdahale ettikleri aşama biraz farklı olup, yan sanayi ürünler, tetik kolu üzerinde sol tarafta yer alan çıkıntının, üzerinde çalıştığı polimer rampanın köşesini ( Drop safety ) deforme etmesine ve tetik kolunun zamanlama ayarının bozulmasına neden olmaktadır. Bunun sonucunda bu yan sanayi parça çıkarıldığında bile bazen ikili, üçlü veya dörtlü darbeli atışlar yapabilmektedir. Gerek kanunen yasak olan, gerek silahınızın mekanik güvenilirliği ve sizin güvenliğinizi tehlikeye atan bu tür uygulamalardan kaçınmanızı şiddetle tavsiye ederiz.

Bir diğer ayrıntı da, G 18' deki selektörde yarı otomatik seçeneği olup, fabrika güvenlik açısından atım yatağı doldurulurken silahın mutlaka yarı otomatik modunda olmasını, daha sonra silahın tam otomatik moda getirilmesini önermektedir. Yan sanayi ürünlerin hepsinde bu tür bir güvenlik önlemi bulunmayıp, büyük bir çoğunluğunda tabancada yarı otomatik seçeneği kalmamakta, tabanca sadece tam otomatik olmakta ve atım yatağı doldurulurken de kazalara açık bir şekilde tam otomatik modunda doldurulmaktadır.

Ayrıca, G 18' in sürgü kızaklarının kalınlıkları ve toleransları da standard modellerden farklıdır.

Tüm Glock kullanıcılarını, hukuki açıdan başlarını ağrıtacak, kendilerinin ve başkalarının güvenliklerini tehlikeye atacak bu tür uygulamalardan uzak durmaları konusunda uyarmak isteriz.



blacksea
Gen4 Glock'ların ilk imal edilenlerinde, özellikle USA'da, tutukluk sorunları yaşanmış. Özellikle 9x19 kalibrede yaşanan mevzu bahis soruna karşı üretici bazı parçalarda modifikasyona gitmiş. USA marketinde çok farklı fabrikasyon ve yeniden dolum mühimmat çeşidi olması muhakkak ki soruna yol açan unsurlardan biri olmuştur. Ülkemizdeki yüksek basınçlı MKEK mermileri ile sıkıntı olmuş mudur, bilemiyorum.

Sorun genelde brass to face - btf denilen surata boş kovanı fırlatma ve/veya failure to eject - fte & erratic ejection denilen boş kovan tahliye problemi olarak yaşanmış (İngilizcelerini yazmamdaki gaye, net üzerinden daha fazla malumat edinmek isteyenler olabilir).

İrca yayının (Recoil spring assembly - RSA) modifiye edildiği ve G19 Gen 4 için 0-4'ten 0-4-3 işaretli olan ile değiştiği önceki sayfalarda bahis edilmişti.

GLOCK, 2011 yılının sonlarında çıkartıcı (ejector) üzerinde de değişikliğe giderek, farklı formu olan bir ejectoru kullanmaya başlamış.

İlk önceleri Gen 3 ile ortak kullanılan 336 nolu ejector, 30274 nolu ejector ile değiştirilmiş.
 
[Resim: 53583226362_d822d9030a.jpg]

Resimlerde 9x19 kalibrede kullanılan 336 ve 30274 nolu ejectorler görülmekte.
 
[Resim: 53584539125_65dd19bc96.jpg]
 
Şayet 9x19 kalibreye haiz Gen4 bir Glock sözkonusu ise, silahta sorun olsun veya olmasın eski tip ejector var ise yenisi ile değiştirilmesi (aynen irca yayında olduğu gibi) öneriliyor.
9x19 Gen3 Glock'ta sorun yaşanıyorsa gene 30274'e geçilmesi, sorun yoksa değişim yapılmaması öneriliyor, USA daki kullanıcıları tarafından.

Ejectorun değişimi için ise akuple olduğu tetik yuvasının değişmesi gerekiyor (Trigger housing with ejector). ejector USA'da tek başına satılmamakla beraber, uygun bir pense ile yerinden sökülüp diğer bir trigger housing e takılabiliyormuş.

(Resimler glock.pro dan alıntı olmakla beraber ilk resimdeki 322 ve 30275 rakamlarının sehven yazıldığını tahmin ediyorum)
 
(Ejector değişiminin balistik parça olması sebebiyle ülkemizde değişiminin izne tabi olduğu unutulmamalı).
 
Sn lupus:
 
25 cent trigger job işlemi ve sonrasında açığa çıkan iğne bloğundaki sarımtırak renk ile ilgili soruya cevaben:
 
Sn.blacksea, üzerinde işlem yaptığınız parçalar, press veya dökümden çıktıktan sonra vibrasyonla taşlanan, ısıl işlem sonrası bakır bazlı nikel kaplanan parçalar...Yapılan parlatma işlemi, kaplamanın kalınlığını azalttıkça, yüzeyde hakim olan rengin yerine, tabanda hakim olan renk ve tonu açığa çıkmış...Kaplama halihazırdaki hali ile de yeterli pas ve korozyon koruması ve direnci sağlayabilecek durumda...


[Resim: 53583226447_b6f5e08993.jpg]

Yeri geldiği için tekrar etmekte fayda görüyorum, Glock, en verimli, güvenli ve güvenilir olarak fabrikadan çıktığı hali ile kullanılabilen bir platformdur...Bu düstur yüzey perdahından, tetik özelliklerine kadar herşey için geçerlidir...Özellikle tetik aksamı, müdahaleyi kabul etmeyen bir tasarım ve üretim özelliğine sahiptir...Glockda zevke veya ihtiyaca göre değiştirilmesinde sakınca olmayan tek parça veya parçalar, gez ve arpacıklardır...


 
Sn Muskeeter:
Sn. lupus, daha onceki mesajlarinizdan hatirladigim kadariyla Gen 4 Glock'larin en sevmediginiz parcalarindan birisi plastik icra mili ve onu saran yay idi. Orijinalinin degistirilmemesi gerektigi tespitiniz bu parca icin de gecerli mi? Bir de tetik ve atesleme aksamina dokunmadan kullanimi kolaylastiran slide lock, mag catch gibi parcalarin degistirilmesi sizce uygun mu?
 
lupus:
Son dönemlerde oldukça zorlanan GEN 4 Glock görme fırsatım oldu ve GEN 4 irca yayı takımının, hem kılavuz ve sabitleme parçalarının, hem de yaylarının bir gün içerisinde yapılan 10.000 atım sonrasında bile evsafını rahatlıkla koruyabildiğini, Glock tamirci kursları ve kıalvuzlarında yer alan irca yayı kontrol prosedürünü rahatlıkla geçebildiğini müşahade ettim...Üstelik Türkiye' de kullandığımız 9 x 19 mm mühimmat + P kıvamında bir mühimmattır...

'' Slide Lock '' tabirinden kastınız, parça şemasındaki # 21 # numaralı Slide Lock, Sürgü/ Namlu / Gövde Kilidi mi, yoksa # 27 # numaralı parça olan Slide Stop Lever / Sürgü Yakalama Manevelası mıdır? Malumunuz Glock 21 numaralı parçayı gövde yapısına göre değişmekle birlikte, aynı gövde yapıları için tek tip olarak sunuyor. 27 numaralı parçada ise Extended yani, uzatılmış orijinal fabrika üretimi alternatif mevcut. Orijinal fabrika üretimi olmak kaydı ile Extended Slide Stop Lever kullanabilirsiniz.
 
Slide lock (sürgü kilidi ve yayı):
 
[Resim: 53584415169_829a622a7e.jpg]
 
[Resim: 53584310468_c74d405033.jpg]
Slide stop lever (sürgü durdurma manivelası ve yayı. Standart ve uzatılmış versiyonlar):
 
[Resim: 53584415274_73863e1d3e.jpg]

Şarjör Kilit Düğmeleri, yani '' Magazine Catch '' ler malumunuz polimer parçalar. Şarjörde yerleştikleri kilit yatakları da polimer malzeme. Bu iki parçanın ideal ömür ve kullanım sıhhati için denk evsafta olmaları gerekir...Glock şarjör kilit düğmelerinde de ABD pazarında uzatılmış veya yuvarlanmış düğme alternatifleri sunuyor. Yine orijinal fabrika üretimi olanlardan istediğiniz versiyonu alıp, Glockunuza takabilirsiniz...

Özellikle savuma ve can güvenliği amacı ile kullanılan Glocklarda orijinal farika parçaları kullanma konusundaki ısrarımın nedenine gelince, Glock tedarikçilerle çalışmaz, tedarikçilerden parça almaz, silah çantaları, harbiler de dahil olmak üzere her şeyi kendi fabrikasında üretir. Glocku diğer üreticilerden ayıran en temel fark, talaşlı imalat, polimer enjeksiyon ve kalıplama, progresif presleme, MIM, yüzey perdahlama dahil olmak üzere, farklı üretim tarzı ve know - how gerektiren tekniklere bizzat kendisinin vakıf olması, bu üretimlerin tamamını kendi bünyesinde gerçekleştirmesidir...Açıkçası yıllık milyon adetlik üretimde belirli bir standardı sağlayabilen ve koruyabilen bir üreticinin ürettiği parçalar varken, çok daha düşük adedlerde belirli bir standardı yakalamaya çalışan tedarikçilerin parçalarını kullanmaya gerek olmadığını düşünüyorum...
 
Sn lupus:
İğne bloğu söküldükten sonra, iğne kanalının içerisinde ayrı bir plastik tüp kalır. Glock sahibi arkadaşlar iğne takımını aldıktan sonra, iğne kanalında üç ayrı kot farkı göreceklerdir. Bunlardan ikincisini oluşturan işte bu ayrı plastik parçadır. Bunu denemek için ellerine bir tornavida alsınlar, ilk kot farkına ve en öndeki üçüncü kot farkına tornavida ile vurduklarında metal sesi gelirken, ortadaki ikinci kot farkından kaygan plastik teması gelecektir.
 
[Resim: 53584090886_4baaed4a56.jpg]

[Resim: 53584090901_c774ca97e3.jpg]
 
Bu parça standard olarak sökülen bir parça olmadığından, tablolarda yer almamaktadır. Genelde sökülürken de iç yüzeyi çizildiğinden, yenisi ile değiştirilmesi gereklidir. Bu nedenle de standard bakım ve ayrıntı sökümlerinde de bu parçaya pek değinilmemektedir, ancak o parça her daim orada hazır ve nazırdır. Bu parça sayesinde iğne kanal içerisinde son derece stabil ve serbest olarak hareket edebilmektedir.
[+] 11 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#3
Resimler, ayrıntılı bilgiler ve üyelerin mesajlarıyla birlikte ansiklopedik bir çalışma olmuş, Teşekkür ederiz.
[+] 5 kullanıcılar diyor Bu gönderi için ceycey'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#4
2013'te başladığımız konuya 2025 itibariyle bazı eklemeler yapalım.


Gen 4 lerde tetik çekişini ağırlaştıran 2 faktör:
 
1.Gen 3’te bulunmayan, Gen 4 tetik kolundaki ekstra çıkıntı.
 
[Resim: 54335827559_d649d0b983_o.jpg]

Bu çıkıntı tetik kolunun iğne blok emniyetini açarken sağa doğru kayıp, bloğu yeterince itememe ihtimalini ortadan kaldırır (bu durum özellikle şarjör düşürme mandalı sağa alındığında oluşmakta. Şarjör düşürme mandalı sağa alındığında, şarjörün sağ üst tarafının tetik çubuğunun soluna temas ederek tetik kolunun iğne emniyetini tam olarak açamamasına sebep olması riski. Bilindiği üzere Glock, şarjör mandalı yönünü değiştirme opsiyonunu Gen 4 ile sunmuştur). Ancak tetik barındaki çıkıntı sürgüye sürtündüğünden ekstra tetik ağırlığına sebep olur.

Gen 4 sonrası iğne emniyet bloğu tasarımı değiştiğinden tetik kolunun bloğa nereden temas ettiğinin önemi kalmamıştır. Bu nedenle Gen 5 tetik kollarında çıkıntı bulunmaz.

[Resim: 54335838513_2d20504cd3_o.jpg]
2.Gen 3‘ten hem şekil hem de 5 derecelik bir açı farkı bulunan tetik yuvası (trigger housing) kullanılması tetik ağırlığını ağırlaştıran ikinci faktördür.
[Resim: 54334702817_ede040a9cc_o.jpg]
Ağırlığı dengelemek için Üretici, Amerika pazarında, ilk çıkan Gen 4 lerdeki standart konnektörü değiştirip, sonraki yıllarda sattığı tabancaları (.) Dot konnektör ile satışa sunmuş.


KONNEKTÖR:
 
Tabancada tetik ağırlığı, kırılma duvarı, reset gibi konularda belirleyici parçalardan biri olan konnektör, konu Glock olduğunda biraz kafa karıştırıcı olabiliyor.
 
[Resim: 53583226432_22d3f7650b_o.jpg]

Zannediyorum Üretici parçaya  1, 2, 3, 5 şeklinde numaralandırma yapmış.
Piyasada tanımlanması ise semboller ile ifade edilmekteydi.

GLOCK TANIMLAMASI (hafiften ağıra):
No 2: 1,9 kg - 4,1 lbs
No 5: 2,0 kg - 4,5 lbs
No 1: 2,3 kg - 5,1 lbs
No 3: 3,2 kg - 7,2 lbs

PİYASA TANIMLAMASI (hafiften ağıra):
(-) Minus - Eksi: 4,5 lbs (+10 derece)
(.) Dot - Nokta: 5,0 lbs (+6 derece)
Plain - Sade: 5,5 lbs (0 derece - nötr)
(+) Plus + Artı: 8,0 lbs (-7,5 derece)

# (-) Minus - Eksi (4,5 lbs): Tetik ağırlığını düşürür.
# (.) Dot - Nokta (5,0 lbs): 4. nesil tetik yuvasında açı farkı olması nedeniyle ve tetik çubuğunda stabilite sağlayan ilave çıkıntının tetik ağırlığını arttırması nedeniyle artan tetik ağırlığını düşürmek için Gen 4 ler için yapılmış olan konnektör. Sonrasında Gen 5 lerde de kullanılmışlar (benim 2013 Gen 4 Glock 19 da Dot değil Sade-Markasız konnektör mevcuttu, zannediyorum USA ve Avrupa pazarında satılan tabancaların konfigürasyonunda farklılık var).
# Plain - Sade (5,5 lbs): Standart konnektör.
# Plus (8,0 lbs): Ağır tetik çekişi. En az satılan konnektörlerdir.

Eksi konektörde tetik çubuğu daha kolay aşağı kayar - tetik çekme ağırlığını düşürür. Ancak tetik çekme uzunluğunu arttıracak ve düşmeden önce daha az duvar etkisi olacaktır.
Hafif ve isabetli bir atış sağlarlar.

Bendeki konnektörler:

[Resim: 54335827554_c289deeee6_o.jpg]

A= Plain - Sade, standart (5,5 lbs)  Glock konnektörü.
B= (-) Minus - Eksi (4,5 lbs) Glock konnektörü.
C= (.) Dot - Nokta (5,0 lbs) Glock konnektörü.
D= (3,5 lbs) Ghost konnektörü.

En sağdaki Ghost’un 3,5 lb konnektörü. Aslında o da bir 4,5 lb (-) eksi konnektör. Ticari olarak 3,5 olarak adlandırılmakta. Bu konnektörü gene Ghost’un 6 lb tetik yayı ile kullanıp genelde memnun kaldım.
[+] 9 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#5
Sn blacksea,

İzninizle bir düzeltme yapmak istiyorum.  Eksi konnektör kapsül patlatmama sorununa neden olmaz.  Zira, tetik barının “dikey” konumu tüm konnektörlerde iğne salındığı noktada aynıdır.  Bildiğiniz üzere, konnektördeki rampa, tetik geriye çekildiğinde barı aşağıya doğru yönlendirdikçe, Amerikonyalının cruciform dediği artı şeklindeki tetik barı uzantısı, iğneyi bir miktar daha “kurarken” aynı zamanda iğne ayağından aşağıya doğru kaymaya başlar.  Bir noktada da tetik barı yeteri kadar aşağıya itildiğinde, yani konnektörde yeteri kadar yol aldığında, cruciform ile iğne ayağı arasında temas yüzeyi kalmadığı anda iğne cruciform’dan kurtulur ve kapsüle vurur.  Burada kapsülün patlaması ile ilgili ana unsur iğne yayı sertliğidir.  Sn lupus 2015 yılında ithal edilen Gen 4 Glock’larını sert MKE kapsüllerini güvenle patlatsın diye kırmızı iğne yayıyla ithal ettirmiş, ancak tetik ağırlığını hafifletmek için standart veya dot konnektör yerine, kapsül patlatmaya da negatif etkisi olmayacağı için minus konnektör ekletmiştir.

Ekli resimde konnektörlerin yaptığı açılar ile beraber iki adet paralel çizgi görülüyor.  Yukarıdaki çizgi tetik barının ucunun konnektöre ilk temas ettiği noktadakii ekseni temsil ediyor. Görüldüğü üzere “pre travel” yani tetik ön yolu en çok eksi konnektörde var.  Paralel iki çizgiden aşağıda olan da tetiğin düştüğü / iğnenin kurtulduğu yeri temsil ediyor.  Geometri prensiplerinden eksi konnektörün temastan sonra da daha uzun bir yol izlediğini anlayabiliriz.  Lakin, dikey eksende hepsinin aynı seviyede olduğu Glock’un tasarımından gelen bir özellik.  Tetiğin düşme mesafesi uzadığı ve tetik sertliği azaldığı için eksi konnektörde Amerikonyalının “rolling break’ dediği hissiyat, diğer konnektörlerde ise açı dikleştikçe daha keskin bir “duvar” hissiyatı oluşuyor.

Yalnız burada dikkat çekmek istediğim bir husus daha var.  Her ne kadar tetik düşene kadar olan tetik yolu eksi konnektörde daha uzun olsa da, reset mesafesinde de tersi durum söz konusu.  Sürgü geri giderken sürgüdeki rayda bulunan içe doğru çıkıntı yapan rampa, konnektörün ilgili çıkıntısını ittirip tetik barı uç kısmını önce konnektörden kurtaracak.  Tetik barı uç kısmı konnektörün rampa çıkıntısının gerisine itilecek ve tetik yayının görevini yapmasıyla tetik barının tamamını yukarı doğru çekilecek.  Tetiği geride tutmaya devam ettiğimizi düşünelim…. Sürgü geri gelip döngüsünü tamamladığında konnektörü içeri doğru ittiren sürgüden kaynaklı bir etken kalmayacak, zira artık bu görevi yerine getiren sürgüdeki rampa, konnektörün ilgili çıkıntısının ilerisinde olacak.  Bu aşamada bir yay gibi çalışan konnektörü istirahat pozisyonuna göre daha iç kısımda durmaya zorlayan tek şey konnektör rampa çıkıntısının diğer tarafına henüz geçmemiş olan, bu çıkıntının üstünde bulunup konnektörü iç pozisyonda durmaya zorlayan tetik barı ucu…  Artık cruciform parçasını yakalayan iğne ayağı komple tetik barı ile beraber tetiği de ileri ittirmeye başlayacak.  Tetik parmağımızdaki geriye doğru yaptığımız kuvveti azaltıp tetiğin ileri gitmesine izin vermeye başladığımızda, tetik barının konnektöre temas eden uç kısmı resimdeki paralel çizgilerden yukarıda olanın, yani tetik çekerkenki ilk temas edilen seviyeye yatay eksende geldiğinde ise konnektör dışa doğru kendini salacak, bu salınımdan ve konnektör - tetik barı ucu sürtünmesinden kaynaklanan reset sesi ile beraber tetik barı tekrar konnektördeki rampanın arkasına geçecektir.  Ekli basit çizimde reset mesafesinin eksi konnektör ile kısalacağı da anlaşılabilir.

[Resim: Glock-tetik-plan.jpg]
[+] 5 kullanıcılar diyor Bu gönderi için Kanuni'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#6
(18-02-2025, 23:04)Kanuni yazdı: Sn blacksea,

İzninizle bir düzeltme yapmak istiyorum.  Eksi konnektör (veya herhangi bir konnektör) kapsül patlatmama sorununa neden olmaz.  Zira, tetik barının “dikey” konumu tüm konnektörlerde iğne salındığı noktada aynıdır.  Bildiğiniz üzere, konnektördeki rampa, tetik geriye çekildiğinde barı aşağıya doğru yönlendirdikçe, Amerikonyalının cruciform dediği artı şeklindeki tetik barı uzantısı, iğneyi bir miktar daha “kurarken” aynı zamanda iğne ayağından aşağıya doğru kaymaya başlar.  Bir noktada da tetik barı yeteri kadar aşağıya itildiğinde, yani konnektörde yeteri kadar yol aldığında, cruciform ile iğne ayağı arasında temas yüzeyi kalmadığı anda iğne cruciform’dan kurtulur ve kapsüle vurur.  Dikey eksende tetik barının konumu aynı olacağı için kapsül patlatma konusunda konnektörlerin olumlu veya olumsuz bir etkisi yoktur.  Burada ana ekten iğne yayı sertliğidir.  Sn lupus 2015 yılında ithal edilen Gen 4 Glock’larını sert MKE kapsüllerini güvenle patlatsın diye kırmızı iğne yayıyla ithal ettirmiş, ancak tetik ağırlığını hafifletmek için standart veya dot konnektör yerine, kapsül patlatmaya da negatif etkisi olmayacağı için minus konnektör ekletmiştir.

Ekli resimde konnektörlerin yaptığı açılar ile beraber iki adet paralel çizgi görülüyor.  Yukarıdaki çizgi tetik barının ucunun konnektöre ilk temas ettiği noktadakii ekseni temsil ediyor. Görüldüğü üzere “pre travel” yani tetik ön yolu en çok eksi konnektörde var.  Paralel iki çizgiden aşağıda olan da tetiğin düştüğü / iğnenin kurtulduğu yeri temsil ediyor.  Geometri prensiplerinden eksi konnektörün temastan sonra da daha uzun bir yol izlediğini anlayabiliriz.  Lakin, dikey eksende hepsinin aynı seviyede olduğu Glock’un tasarımından gelen bir özellik.  Tetiğin düşme mesafesi uzadığı ve tetik sertliği azaldığı için eksi konnektörde Amerikonyalının “rolling break’ dediği hissiyat, diğer konnektörlerde ise açı dikleştikçe daha keskin bir “duvar” hissiyatı oluşuyor.

Yalnız burada dikkat çekmek istediğim bir husus daha var.  Her ne kadar tetik düşene kadar olan tetik yolu eksi konnektörde daha uzun olsa da, reset mesafesinde de tersi durum söz konusu.  Sürgü geri giderken sürgüdeki rayda bulunan içe doğru çıkıntı yapan rampa, konnektörün ilgili çıkıntısını ittirip tetiği önce konnektörden kurtaracak.  Tetik konnektörün gerisine itilecek ve tetik yayının görevini yapmasıyla yukarı doğru çekilecek.  Tetiği geride tutmaya devam ettiğimizi düşünelim…. Sürgü geri gelip döngüsünü tamamladığında konnektörü içeri doğru ittiren bir etken kalmayacak, zira artık bu görevi yerine getiren sürgüdeki rampa, konnektörün ilgili çıkıntısının ilerisinde olacak.  Artık cruciform parçasını yakalayan iğne ayağı tetiği de ileri ittirmeye başlayacak.  Tetik parmağımızdaki geriye doğru yaptığımız kuvveti azaltıp tetiğin ileri gitmesine izin vermeye başladığımızda, tetik barının konnektöre temas eden uç kısmı resimdeki paralel çizgilerden yukarıda olanın, yani tetik çekerkenki ilk temas edilen seviyeye yatay eksende geldiğinde ise konnektör dışa doğru kendini salacak, duyduğumuz reset sesi ile beraber tetik barı tekrar konnektördeki rampanın arkasına geçecektir.  Ekli basit çizimde reset mesafesinin eksi konnektör ile kısalacağı da anlaşılabilir.

Sn Kanuni,

Öncelikle katkınız için ve ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. İlgili cümleyi düzelttim. 

Kırmızı (28 Nm) yay ve eksi konnektör birlikteliğini hatırlıyorum, sert kapsüllü MKE mühimmatının gündemde olduğu zamanlar. 
O sıralarda gelen G34 ler de gri 24 Nm yay ve eksi konnektör ile gelmişti, diye hatırlıyorum hafızam yanıltmıyorsa ya da belki de G34 Gen4 başından beri eksi konnektörlü idi.

Bu eksi konnektörler ilk piyasaya çıktığında Amerika'da temin etmek için kolluk personeli veya sertifikalı silahçı olmak gerektiği şeklinde bir şeyler okumuştum, şimdi arasam bulamam, o ayrı. Hatta oralarda diğer konnektörler 5 dolar civarlarında iken, eksi olanlar 20 dolar civarlarında.

Vakit buldukça bu başlıkta Glock ile ilgili bazı eklemeler yapmak istiyorum. Sizin gibi Glock mekaniğine vakıf bir forumdaşımızın müdahil olması beni memnun eder.
[+] 3 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#7
Katkılarınızdan ötürü ben teşekkür ederim Sn blacksea.  Çalışma mekanizmasını yazıyla anlaşılır şekilde tarif etmek oldukça zor.  Ben de daha anlaşılır olabilmesi için bazı düzenlemeler yaptım.  Aslında böyle uzun uzun yazmak yerine forum için kısa YouTube videoları çekme düşüncem vardı.  Sistemi videoda görmek anlatılanı kafada canlandırmaya göre tüm forum üyeleri için daha aydınlatıcı olur diye düşünüyorum.  Ancak bu işe vakit ayırabilmek güç.
[+] 3 kullanıcılar diyor Bu gönderi için Kanuni'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#8
3 ve 2 pimli gövdeler:
 
[Resim: 54339812750_98ef4958c6_b.jpg]

Tetik yuvası pimi ve tetik pimi her nesilde mevcut.

3. pim olan kilit bloğu pimi ise bazı nesillerde mevcut olup, bazılarında değil.
Buna kısaca KBP diyelim.

Gen1 ve Gen2 ler 2 pimli gövde ile yapılırken,

[Resim: 54339605049_654d7eb190_c.jpg]


Gen3 ler başlangıçta 9x19 kalibrede 2 pimli sonrasında 3 pimli yapılmaya başlanmış.
Üretici .40 SW kalibrenin gücüne uzun süreli dayanım konusunda kendisini emniyete almak için ilave olarak 3. pim olan KBP’yi .40 SW de kullanmaya başlanmış. 9x19 kalibrede 3. pimin kullanılma gereksinimi olmamasına rağmen üretimde standardizasyon sağlamak amacıyla 9x19 modeller de 3 pimli yapılmaya başlanmış.
9x19 modellerde 3 pimin kullanıldığı ilk örnek 1995 yılında G26 olmuş. Bunu 2002’de G17 ve sonrasında diğerleri izlemiş.

Resimdeki 2 pimli Gen3 G19 lar 98 ve 99 yılı yapımı:

[Resim: 54339614553_75fc48d463_o.jpg]

MKE’nin Glock ithalatına başladığı 2007 civarlarında mevcut nesilin Gen3 olması ve o yıllarda Gen3 te çoktan 3 pime geçilmiş olması sebebiyle ülkemizde 2 pimli Gen3 G19 yok denecek kadar az olsa gerek.

Gen4 ler 3 pimli olarak yapılıyor.

Gen5 lerde uzun bir süreden sonra Üretici yeniden 2 pimli gövdeye dönüyor yani KBP kullanımını sonlandırılıyor.
Bunun nedeni Gen5 lerde çift taraflı sürgü durdurma mandalı kullanıldığı için 3. pim olan KBP ne yer kalmıyor. Diğer bir neden de aradan geçen uzun zamanda Üretici 2 pimli yapının .40 SW veya 10 mm gibi kalibrelerde sorun çıkartmayacağına emin olması olabilir.

Kilit Bloğu Pimi, tabancanın çalışması sırasında önemli bir mekanik gerilime maruz kalmadığı var sayılıyor. Bir Glocksever olarak kendi düşüncem ise bu pimin varlığının tabancanın sağlamlığına faydası olmasa da zararı da yoktu. Kalsaydı daha iyi olurdu düşüncesindeyim bu nedenle (çift taraflı sürgü düşürme mandalı olmayacaktı bu durumda).

KBP nin belki tek sıkıntısı, dikkatsiz montajda eski nesil sürgü tutma mandalının yayını sıkıştırıp, sürgünün atışta geri kilitlenmesi olabilir ki buna sebep pimin kendisi değil sürgü durdurma mandal yayının şekli ve dikkatsiz kullanıcı idi.

[Resim: 54339605044_e29fbcb094_b.jpg]
[+] 6 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#9
Elinize sağlık.Aydınlatıcı bir yazı.Yıllar önce emniyet ihalesi sırasında yapılan seri atışlarda bu pimlerden
birisi kırıldığı için Glock elenmişti diye hatırlıyorum.
[+] 2 kullanıcılar diyor Bu gönderi için ceycey'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla
#10
GEN 4 ve GEN 5 Tetik Yuvası farkı ve İğne Emniyetinin Gen 5'te sürgü gerideyken aktif olması.

 
Glock’un nesiller boyunca zayıf tarafı tetik yayı olmuş, çekmeye çalışan prensibiyle yayın montaj kancalarından yoğun kullanımda kırıma uğradığı görülmüş. Bizde malum, testler genellikle ‘2 şarjör attım, bana mısın demedi’ minvalinde yapılırken, bu tabancaların yoğun kullanıldığı okyanus ötesinde tetik yayının 5000 atımda değiştirilmesi genel kabul gören yaklaşımdır.
 
Üretici 3. nesilden 4. Nesile geçerken yayda modifikasyona gitmiş ve yük taşıyan kancaların geometrisini değiştirerek kancaların iç yüzeyindeki mekanik stresi azaltmak için iyileştirme yapmış.
 
Ancak azalan sorunu tam olarak ortadan kaldırmak için 5. nesilde tetik yay sistemini tamamen değiştirerek ilk defa G 42 de kullandığı yay sistemini standardize etmiş:
 
[Resim: 54339645219_94a4d008be_o.jpg]

Üretici, yeni tip tetik yay ünitesini tetik yuvasına (trigger housing) sağlıklı bir şekilde takabilmek için (olsa gerek) tetik yuvasının sağ tarafına rampa şeklinde bir yükselti eklemiş.

[Resim: 54339645209_b1135f72de_o.jpg]

Gen 5 tetik yuvası Gen 4 tabancaya takılınca sürgü arka kapağının değişmesi gerekliliği de bu yüzden. Gen 4 kapağı Gen 5 tetik yuvası sağındaki rampaya çarpmakta.

[Resim: 54339645214_06e13a5052_o.jpg]

Konu yükselti sürgü çekildiğinde sürgüdeki iğne emniyet bloğunu açıyor. Yani sürgü çekildiğinde iğne emniyet bloğu aktive oluyor.

Bu durumda sürgü geride kilitli iken blok emniyeti devre dışı olduğu için, iğne gövdenin içine çekildiğinde yerine sabitlenmiyor.

[Resim: 54339852585_4ff3cfff3d_o.jpg]
[+] 5 kullanıcılar diyor Bu gönderi için blacksea'e teşekkür ederiz.
Bul
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi